Spirometri

Trots att det var en ledig dag idag så var jag tvungen att vakna till ljudet av väckarklockan iaf. Var dags för spirometri med revisibilitetstest (en satans massa bokstäver, vet inte om de stavas så). Det var inte så lätt som jag trodde att sitta med en näsklämma och blåsa in en pip på ett visst sätt. Ta in luft allt man kan och sen blåsa ut det med en gång, men de allra långsammaste man kan. Sen ska man dra in fort och sen blåsa ut fort som fan men en gång. Jag tog ifrån tårna. Jag har varit med en massa gånger förut och tänkt när patienterna misslyckas ”hur svårt kan de vara”. Men de visade sig inte vara så lätt. Men min andning var bättre än de borde vara för min ålder mm. Låg över 100% hela tiden. Så ngn direkt astma har jag inte iaf, men den kan utlösas av vissa stimuli. Fick ju testa med Bricanyl också och blåsa en gång till. De var bara de att jag fick ta dubbla doser och jag började skaka som ett asplöv. Kunde knappt gå hem sen för knäna skakade så. Fick dricka med sugrör för jag kunde inte hålla i glaset. Var tänkt att jag skulle diska, men den står fortfarande kvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0