Munkastigen

Har spenderat helgen i Kristinehamn och Laxå…. Resan började på fredagskvällen/natten efter jobbet. Höll på att inte bli någon resa eftersom ett akut lungödem kom i vägen. Men fick byta om och cykla som en idiot så jag hann allt med bussen till K- hamn. Där mötte T mig för att fara vidare till hans föräldrar. Blev en tidig natt eftersom vi skulle upp med tuppen dagen efter.

Kl 8 startade våran resa mot Laxå av alla ställen. T skulle springa maraton, så jag och hans mamma följde med som supportteam. Under tiden som han sprang så tänkte vi kolla in stan lite och det gick ju ganska fort måste jag säga. Det fanns en ICA, en skoaffär och en klädaffär, så detta var över på mindre än 20 minuter. Sen for vi ut till skogen för att se dem vid vätskekontrollen. Då var det en mil kvar till mål. Jag hade lovat T att vara fotograf så jag såg hela kalaset genom en kameralins. När han passerat där så drog vi oss in mot mål. Som 13 person och på mindre än fyra timmar så kom han inspringande med de längsta stegen jag sett. Jag kan inte förstå hur man kan springa så fort o så långt, men de ligger ju några års träning bakom. Fick mig en ganska salt och snorig puss.



Dagen efter spenderades ganska lugn eftersom T hade en ganska skarp träningsvärk. Vi skulle se sevärdheterna i Kristinehamn. Tyvärr gick de ganska fort. De blev….

ICA MAXI UTAN TAK




PICASSOSTATYN

Han missade bara den lilla detaljen att de kryllade av fåglar just där. Mitt besök blev ganska snabbt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0