Julstök

Det belv lussekattebak tillsammans med Cia och Jossan i söndags. Blev de absolut godaste lussekatterna jag har ätit i hela mitt liv. Kan inte fatta hur vi fick dem så mjuka. Jag var inte direkt inblandad i själva baket så jag ska inte ta åt mig äran.



G kom igår och så hämtade vi mina julsaker som stod på hans vind. Jag började få lite abstinens efter jul så jag kände att det till och med var dags att sätta upp sakerna. Kanske lite tidigt men jag kunde inte motstå frestelsen. Så nu sitter de julgardiner i alla fönstren tillsammans med adventsljusstakar. Får väl inte den rätta stämmningen kanske pga att regnet står som spö i becken. Jag har ju gått mot mina egna normer genom att skaffa mig en plastgran. Jag är uppvuxen med riktig gran och de tar emot att släpa in en ful plastsak som inte ens luktar gran. Men jag kommer älska de den dagen då det är dags att släpa ut granfan. Bara att bära ner den i källaren. Har förbannat mig själv i många år då det är dags att släpa ut granen.... barr överallt, hittar dem ända fram till midsommar. Synd att de inte är lika kul att släpa ut den som att klä den. Mamma har iaf köpt en plastgran till mig. Katten kommer antagligen mörda den redan den första timman.

Igår efter pyntandet kom Cia och så bakade vi julgodis. Oooooh så gott de blev. Tror inte att de kommer räcka fram till jul direkt. Får nog baka i ett par omgångar till. 


Hämtade mina skor igår.... ja vad ska man säga....s vinsnygga, men jag vill säga att det är omöjligt att gå normalt i dem. Får väl preppa med Ipren innan så att det iaf inte gör så satans ont i fötterna. Men vill man vara fin får man lida pin.

Hittade en sån fruktansvärt ful bild på katten. Den är tagen under mitt tentaplugg där hon envisades med att sitta på mina papper.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0