Det närmar sig med stooora steg

Nu är sluttentan gjord och jag tror att de kan ha gått bra men man vet ju aldrig. Jag är ju inte en parson som direkt tror på Gud men jag tror på änglar. Jag tror att de finns någon eller några som vakar över mig. I fredags kom ännu, vad jag ser som ett tecken. Dagen innan en tenta är de ju aödrig lätt att plugga, men jag valde slumpvis att kolla på två sjukdomar, ulcerös colit och kol. Gissa vilka som kom på tentan? Jo just de två... Är övertygad om att änglarna hade ett finger med i spelet. Är ju inte första gången de gör sig påminnda.
Efter tentan var man som vanligt helt slut.... blev ingen tentafest direkt. Cia, Anna och jag bäddade ner oss i min soffa tillsammans med thai- mat och godis och en film. Helt perfekt. 

I lördags hittade jag mina gamla dagböcker från 1999. Jag både skrattade och grät. Det var innan och under tiden jag var tillsammans med Joel. Jösses vad naiv man var på den tiden. Men så galet skoj vi hade o satans vad kär jag var. Man kommer väl aldrig glömma den första riktigt kärleken. Hittade ett stort hån mot mig själv. Jag hade tydligen bestämt att jag skulle bli mamma innan jag var 22... blev inte riktigt så kan man säga. Helt galet att de är 10 år sedan redan. Kändes som de var igår. Man kommer ihåg en massa små detlager och bara ler.   

Nu till de stora. Jag har fått jobb på avdelning 20, men start i februari. Hur gött som helst. Inte alla som får ett jobb de verkligen vill ha.

Sen i januari kommer min nya sambo.... Poppins. Ska bli hur kul som helst. De kommer bli en massa god mat och en massa vin.... Eller hur Poppins?

Jag har nu beställt examenskläderna. Blev en svart klänning tillsammans med ett par svinsnygga skor. Men frågan är bara om jag kan gå i dom eftersom klacken är 11 jävla centimeter. Kan jag bara ta mig ner för trappan i aulan utan att slå ihjäl mig eller stå upp så länge så jag kan ta emot broschen så är jag nöjd.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0