Full helg

Är hemma igen efter en fullspäckad helg hemma i Lidköping. Började resan efter tentan och for då mot Värmalnds Nysäter där jag dumpade av Gustav. Sen blev det en kringilikrokväg mot Åmål. Mysig väg att åka faktiskt, är väldigt fin utsikt på många ställen. Vägen mellan Åmål och Trollhättan är den tråkigaste som finns. 70 90 70 90 hela tiden och dessa förbannade vägkameror. hem kom jag iaf. Stannade till en sväng hos syster Ramona för att planera överraskningsfesten för syster som skulle ske på lördagen. Hemma i Rackeby väntade mamma med maten *love it*. 

På lördagen var det dags för konfirmation. Jag kan verkligen inte hålla mig för skratt när det står 8 st 14-15 åringar där framme, fullkommligt oengagerade och bara vill hem. Gud straffade mig nog för att jag inte varit i kyrkan på ett tag eftersom min väska gick sönder när jag satt stilla inne i kyrkan. Hemma hos bror sen blev de lite panik eftersom de har fåglar hemma och jag har ju en aning fobi för dem. Men jag gick in i huset och åt sen gick jag ut igen. Som tur var så var det fin väder ute.

Sen åkte vi alla hem, men mamma och jag var snabba in till stan eftersom nu syster skulle kidnappas. När vi kom och knackade på skulle hon sprecis steka kyckling, men det var bara att avbryta och ta på partstassen ist. Hon blev en aning förvånad:) Vi käkade thai- mat och drack vin. Blev en kanonkväll ute förutom att jag blev stämplad på foten så den blev stor som en tennisboll. 

Upp med tuppen dagen efter för att återuppta systers kycklingstekande till hennes kalas på eftermiddage. Shit vilken mat det var. Stekt kyckling som man lägger i en form. Över det strör man stekta färska champinjoner, soltorkade tomater och bacon. Sen en sås på gorgonzolaost. Fruktansvärt gott blev de. 

Smet från kalaset för att träffa Anna och Helene. Tog en Klings- glass på Birgers och satt bara i solen och pratade skit och skrattade hysteriskt. Kändes precis som old times. Ville verkligen inte åka hem igen, men var tvungen eftersom syster skulle åka med till Gulspång. 

Idag har Anna och jag suttit med uppsatsen för att fixa de ändringar som Lena ville att vi skulle göra. Intressant att hon hade satt ett stycke text från våran diskussion som intro. Vi insåg ju att de går ju inte eftersom de kommer från våra artiklars resultat. Ska kolla om man kan hitta ngt annat. Blev inte helt nöjd eftersom en underkategori fick en mening..... och texten blev inte alls lika bearbetad som den var innan. Ja ja de får bli vad det blir. Gör vi som hon säger så blir den godkänd iaf. Hoppas och ber till gud nu bara att det ska gå bra med läkemedelsräkningen...... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0