60 årskalas

I lördags bar det iväg först till Grums för att hämta systers katt som äntligen skulle få flytta till Lidköping. Jösses vad lille Tose hade växt..... Vi mötte upp syster i Skövde för att lämna katt och min gamla dator som hon har köpt.... Sen var det iväg till Stöpen för att gå på farbror Görans 60 årskalas. Vi smet in lite tidigare jag och Gustav för att fixa lite överraskningar. Vi var på ett ställe som heter Öns gård där stadsungar kan komma och leka bonnliv...... Hur fins som helst var det. Vi bodde på vandrarhemmet som låg 100 m från festlokalen. Det var riktigt trevligt. 60 årskalas låter ju inte annars så skoj, men det var god mat, sång, dryck och sällskap. A hade med sig gitarren så när vinet satte sig där det skulle så började det yngre gardet att underhålla med rikitgt fin sång.....


Dagen efter bar det av till Gunnel och Göran för frukost. Skönt att komma till dukat bord. Vi passade på att hälsa på (Gustavs) farmor på vägen hem. Stannade också i Gullspång för att hälsa på min andra syster som var på ridtävling.

Väl hemma i K-stad möttes vi av en väldigt missnöjd Sasa. Hon tyckte nog att hon hade varit själv hemma alldeles för länge. Vi var bara hemma i 1 timma innan vi åkte till Torpet där Oskar och Ylle bjöd på rökt lax...... den godaste jag hade ätit på väldigt länge. De andra skulle basta så jag och Agnes underhöll oss själva, vilket resulterade i att Agnes stensomnade...... eller stensomnade kanske inte var rätt ord.... hon vaknade så bort jag slutade vagga henne eller vid minsta lilla ljud. Tillslut lade jag henne i sängen (för att min arm somnade), men de var inte poppis alls. Då kom skriken och krokodiltårarna..... jag fixar skrik men inte TÅRAR. När mamma väl kom in med maten så blev livet bra igen.

Idag gjorde vi det som vi har  fasat för ganska länge... vi badade Sasa. Gustav satte sig i badkaret och höll så tvättade jag. Gick förvånansvärt bra, men det var kanske inte helt poppis. När hon var blöt var det bara ett stor huvud på den lilla lilla kroppen. Värre var det sen när hon skulle torkas. Fick blåsa henne med hårfönen och det gillade hon inte alls. Men nu när hon är torr så är hon ganska nöjd:)

 

 Fy fasen vad ful hon är på det kortet....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0