Nu är Asa hemma....

Igår var det en riktig gosdag enligt Rebecka. Snuttigare unge får man ju leta efter. Helt plötsligt får man en spontan kram och kommentaren "jag tycker om dig" Det gör en gammal moster väldigt glad.

När vi kom tillbaka efter att ha hälsat på katterna så började jag laga mat, sen fortsatte vi att äta hela kvällen. Det blev chips och dip, kladdkakemuffins med grädde och ost, kex och vin. Kan inte fatta varför man fortsätter äta när man är som en stoppad korv, men de var ju gott.
Rebecka var lite ilsken och skulle inte alls sova. Anna- Lena gick och pussade god natt. Sen kom kommentaren. "Du kan inte bara komma och göra sådär som du gjorde och sen bara gå". Lät som om det skulle kunna komma från en uppgiven kvinna halv 5 en söndagsmorgon när ragget smiter.

Syster, Rebecka, Gustav och jag startade dagen med att gå till Scandic och äta frukost. Det var inte alls illa kan jag säga. Nackdelen är bara att man äter så mycket och så fort. Jag kan säga att jag fortfarande är mätt.
Sen skulle vi gå på stan, men upptäckte att de öppnade ju inte förrän kl 12 så vi fick gå hem och pausa lite. Sen blev det iaf lite shopping. Inte förmin del för vi har ju skaffat kisse. Handlade en he del saker till henne istället. Kattsand, kattmat, leksaker, borste, kam, klösbräda mm.

Ume och Pernilla förljde med och hämtade henne. Gick hur bra som helst. Nu går hon här hemma och kollar läget. Sitter inte direkt still,  men verkar heller inte orolig. Tror att hon kommer få de bra och det trodde katt- tanten också.
Kom på att hon ska heta Sasa istället för Asa. Sasa var väar lättare att säga.


Har varit på junta hos Anna idag. Det var jag, Elin "myrsan" Myhr och Maria "poppins" Norberg. Anna hade gjort världens godaste våfflor. Nyttiga verkade de vara också, olivolja och grejor. Sen hade vi en massa saker att stoppa på. Det bjöds på mat- våfflor, då man kunde ta på gräddfil, rödlök och löjrom eller den klassiska med grädde/glass och sylt. Man kom därifrån väldigt mätt.

Imorgon blir det till att plugga hemma. Vill inte lämna Sasa själv hemma första dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0