Idiot...

.... och det är JAG som är idioten. Gjorde läkemedelsräkning II idag. De upplyste oss om att vi måste ha klarat den innan termin 6 annars får man inte fortsätta. Tack för att ni berättade det första dagen i termin 5!!!! Lite press har man ju nu. Gjorde tentan och det kändes faktiskt bra. Var en fråga jag inte var säker på, men tyckte ändå att det gick bra. Jämförde svaren sedan med Gustav och då visar det sig att jag läst en fråga fel och därmed fått fel svar. Jävla skit!!!!! Jag ska ALDRIG mera skälla på Anna att hon ska lära sig att läsa frågorna ordentligt. Så nu blir det till att göra om den och pressen ökar lite till. Jag höll på att börja gråta. Ok om jag verkligen inte fattade frågan, men det var ju rätt svar fast ändå inte. Jag var så grinig så Gustav tog med mig till Subway och då blev jag glad igen....

Mamma ringde idag. För er som inte vet så har min pappa blivit diagnostiserad med alzheimers. Polisen hade ringt idag och ville att han skulle göra sig av med sina jaktvapen. Det gjorde det ju inte lättare för honom. Gustav kommer få ta dem så länge så slipper han göra sig av med dem helt. Lite lättare att veta att de inte är helt borta och han vet att de kommer att användas. Tycker så synd om honom (om mig med för den delen). Han tror ju att han kommer tappa förståndet med en gång, men det kan ju lika gärna dröja 10 år innan han blir riktigt sjuk. Mailade Rolf Alzhén med lite frågot jag hade och han sa det att han kommer succesivt bli sämre, även med bromsmedicin. Får hoppas att det inte blir för illa, eller för hans skull att det bir illa så att han blir så sjuk så att han inte längre är medveten om att han är sjuk. Är så konstigt när man märken att ens pappa inte är den pappa han brukade vara och alltid har varit. Än så länge är det inte så illa han har bara ett väldigt kort närminne, men den stora skillnaden är att han ine är glad längre.


Imorgon ska vi till torpet och jag ska vakta Agnes lite när de andra ska basta. Först ska vi bara genomföra ett ganska omöjligt uppdrag att försöka finna fjärkontrollen till min gamla dvd som Elin och Andreas har köpt. Hittade dvdn men inte den där lilla fjärrisen. Den ligger säkert på ett bra och logist ställe, men som den ser ut i vårat förråd så kan det
uppdraget bli lika med omöjligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0