Stulen cykel är återfunnen!

Vet inte om jag har nämt det tidigare i bloggen men min sykel blev ju stulen förra året. Jag hade ägt den i 17 dagar när någon plockade med sig den. Var ganska knäckt kan jag säga. Hade köpt den för min första lön och den var så fin...
Men de var väl någon annan som också tyckte den var fin antar jag. Jag ringde och bråkade med stället där jag köpte cykeln eftersom de lovade en försäkring om man köpte en cykel över 990 kr och de hade ju jag gjort. De sa då att jag skulle skicka in lappen jag fått som då skulle täcka allt om den nu skulle ev bli stulen... "vilken lapp?" var mitt svar. Tydligen så skulle jag fått en lapp i kassan och skickat till ett försäkringsbolad för att då detta skulle gälla. Hur fan skulle jag veta att jag skulle ha denna lappen. En försäkring kan lika gära ligga på varan som på kunden (fick jag reda på när jag ringde Rådrummet). Försäljaren sa bara blankt nej till att jag skulle få hjälp eftersom då denna lappen inte var inskickad. Men jag gav mig inte, jag bråkade ganska rejält med dem. Anmälde de iaf till polisen och till försäkringsbolaget. Jag hade verkligen inte råd att köpa en helt ny cykel, men lite hjälp fick jag iaf från försäkringsbolaget. En dag ringde de från försäljaren och sade att de skulle betala 1000 kr på min självrisk vilket resulterade i att jag fick betala 500 kr för en ny cykel. Men fanns den guldiga fina kvar.... ICKE!!! Fick då bli en svart ist som jag inte alls var lika kär i. Men men jag fick iaf en ny cykel.

Förra veckan ringde de från polisen och sa att de troligen hade hittat min cykel.... helt otroligt! Den har tydligen stått på Lagmansgatan hela tiden... fortfarande låst. Så den som snodde den har verkligen inte ens cyklat på den.... varför då sno en cykel? Jag hade ju inte kvar nycklarna till den så enda sättet att bevisa att den var min var ju att låset sitter fast med ett buntband. Jag pratade med försäkringsbolaget idag och de skulle ha 1200 kr om jag ville ha tillbaka den (det var den summan de betalade ut till mig). M cykel hade blivit stulen så hon ville ha min fina guldiga. Känns bra att den stannar inom familjen:) Var hos polisen och tittade på den idag och den är hur fin som helst.... bara däcket som behöver pumpas. Kan inte fatta att den har stått ute i nästan ett år. Imorgon ska försäkringsgubben testa om min nyckel passar och då får vi ju verkligen reda på om den är min eller inte. M kommer och hämtar den under midsommarveckan. Får kanske testcykla den och se vilken jag ska behålla.

Jag gillade inte alls den svarta i början men nu hade jag äntligen börjat tycka om den. Vilken ska man behålla???? Hjälp!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0