Läkarbesök

Har ju haft problem med mina leder ett tag nu. Det började ju med en muskelinflammation i höger hand/arm, sen smittade detta av sig till andra handleden och bägge fotlederna.... där började jag ana lite oråd. Har käkat Diklo i en vecka nu men fotlederna (som är värst) bli bara större och större och gör bara ondare och ondare. Mina fotknölar är hela borta och har ersatts av en tantfot... ser ut som min fot ska sitta fast på en gammal tant ist för på mig.... när det är riktigt illa får jag tilloch med en bilring runt fotleden:)

Ringde till gripen idag för att kolla vad de tyckte att jag skulle göra. Dsk som jag pratade med tyckte inte alls att det lät bra så hon gav mig en tid med en gång. Fick träffa Dr Filip (som förövrigt var skitbra) som tyckte detta var väldigt skumt... Han började prata om en sjukdom som heter Sarkoidos som tydligen har samma symtom som jag, sen pratade han om Artrit och RA eller ngt virus.... men jag känner mig inte så sjuk... bara trött men de är jag ju alltid så.... Prover tos iaf och det visade sig att jag hade förhöjt CRP, hade iofs bara 27 men det är ju fortfarande inte ok sen hade jag även förhöjda vita blodkroppar och det förundrade honom ännu mera.... Jag fick iaf en remiss till reumatologen för att kolla så att det inte är tex RA sen ska jag skutta omkring på kryckor för att avlasta och så att det inte ska göra så förbannat ont att gå...


Kommentarer
Postat av: Linda

Låter inte roligt, hoppas det ordnar sig snart!

2009-06-03 @ 23:52:14
URL: http://lindali.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0