Värmland runt (känns de som)

Igår ringde lilla pappa och frågade om jag ville med ut och åka en sväng och det ville jag ju. Känns som när man var liten när man var ute och åkte med mamma och pappa fast enda skillnaden var att det var jag som satt vid ratten. Är sååå skönt att umgås med mamma och pappa, att känna att man bli ompysslad och får lov att vara liten igen. Den känslan är väldigt skön måste jag säga. Man får lite tid att återhämta sig ffrån allt (precisi vad jag behövde).

Vi satte kurs på väg 62 mot Ekshärad. Där emellan stannade vi vid Rådasjön och fikade lite, med medhavd picnic.

 Mamma vid Rådasjön

Sen bar det av mot Ekshärads kyrka som mamma verkligen ville se. Istället för gravstenar så har de smidda kors. Fanns massor över hela kyrkogården. Sen gick vi in i kyrkan. Jag är inte direkt kyrklig av mig men de var bland de vackraste kyrkor jag har besökt. Underbara takmålningar och fönstermålningar.







Efter detta stopp begav vi oss mot Torsby och sen Tössebergsklätten. De var den roligaste väg jag har kört i hela mitt liv. Jättebrant på serpentinväg. Vissa bitar orkade knappt bilen upp på tvåan och de var så krokigt att jag förväntade mig att köra på mig själv i röven. Men väl uppe var det en oslagbar utsikt över Frykensjöarna. Var uppe i utsiktstornet, men där fick jag svindel.





Ner kommer man ju alltid, sägs de och de gjorde vi allt, men jag var fan lite rädd. Som sagt så var det ganska brant och bromsen på mamma och pappas bil knakar oroväckande när man bromsar för hårt, men det var bara att motorbromsa. Pappa kom med sina tips från när han körde lastbil "kör på samma växel ner som man kör på upp". Tack pappa! Ner kom vi iaf, hela och hållna.

Sen bar det av mot Karlstad igen.

Jag var så satans trött när jag kom hem igen. Hade inte sovit alls bra natten innen. Hade ju jobbat två nätter och sen gick de bara inte att ställa om sig igen. Gick och la mig kl 02 men tittade på klockan sista gången 05.30. Men inatt så har jag sovit 13 timmar så nu ska jag väl klara dessa tre nätter i helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0