Sarkoidos

Har varit i Annas mammas sommarstuga.... helt underbart.... älskade verkligen det stället och Annas mamma var cooooool:) En liten röd stuga mitt ute i ingestans, el fanns men inga lampor så vi fick ha ljus, rinnande vatten fanns de, men de drack man inte utan man fick hämta de i brunnen. Vi fikade och grillade och drack vin.... helt underbart. Synd bara med vädret eftersom regnet vräkte ner. Vi satt på altanen och såg hur de började regna mitt på sjön, man såg verkligen en tydlig gräns mellan där det regnade och inte. Sen såg man bara hur de kom närmare och närmare och tillslut så kunde man se gränser bara 1 m framför en.

En läkare från Vc ringde igår och sa att de hade hittat förändringar på mina lungor så det är högst sannorlikt att det är Sarkoidos jag har. Han lämnar över det till rematologen som får ta det slutgiltiga beslutet och behandling, men de lutar åt att det blir Prednisilon *jippi*.

Är lite depp måste jag säga. Var inte såhär de skulle bli, men samtidigt är de skönt att veta att det verkligen är någonting och inte bara jag som inbillar mig.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej! Jag har precis fått diagnosen sarkoidos. Har fått synnedsättningar samt att de har hittat förändringar i lungorna. Jag skulle SKITGÄRNA vilja ha någon att prata lite med som har samma problem, läkarna vet ju inte så mycket...vilket du också lär ha märkt. Hör gärna av dig om du känner att du vill ge mig lite info! Skulle vara såååå tacksam! Mvh Pernilla

2010-08-30 @ 17:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0