Sammanfattning

Tänkte mig på en liten sammanfattning av helgens och veckans bravader.

Vi skulle åkt till Lidköping på lördag förmiddag egentligen, men G blev inkomenderad att vakta, så jag åkte med till Åmål och passar G systers hus under tiden. De där huset höll på att skrämma skiten ur mig. Det var ngt skumt i de där huset tyckte jag..... Det knakade i väggarna, men de är väl ganska normalt för ett hus, men det är inte normalt att det ska låta som att de går någon på övervåningen. Sen kom de värsta! Sitter och tittar på film så hör jag någon i vad jag tycker är källaren. Det hostar och hostar och tillslut så kräks personen. Jag tror att det är G som har kommit hem eftersom han då tydligen blivit sjuk.... så jag ringer till honom i hopp om att jag ska höra hans ringsignal i källaren.... Men ICKE! Han svarar och jag hör att han är på HC. Jag höll på att dö för jag hör verkligen hur de är ngn i källaren. Han säger till mig att ta en stol och ställa för källardörren så att man inte kan trycka ner handtaget.... Kändes som jag var inblandad i en scream- film:P Jag var så skakis så jag knappt kunde gå. Gustav kom hem så fort han kunde och gick ner i källaren med batongen i högsta hugg, men hittade såklart inget där nere. Sen står jag och tittar ut genom fönstret och ser att det är någon precis utanför dörren som inte mått så bra, så de var ingen i källaren utan precic utanför dörren. Gissa om jag blev lättat, så jävla rädd som jag varit.

Efter detta kl 3 på natten beger vi oss mot Lidköping. Var väldigt fins att åka så mitt i natten, kunde fälja hela soluppgången. Vi var framme kl 5 så då stöp vi rakt i säng. Sen upp kl 7 då mina syskon kom för att vi skulle sjunga för mamma eftersom hon fyllde 65 år. Sen var de bara tillbaka till sängen för några timmars mera sömn innan de var dags att åka ut med båt på vänern. Där fick vi god mat och en bra guidning. Sammanfattar detta i bilder:

 Båten vi åkte med + syskonbarn ute på Naven

 Här solade man ganska gott

 Pappa Lennart och syster Ann- Charlotte


 En fin dag kan man säga


 Mamma och pappa


 Navens fyr. Här ifrån kommer Jonsson- släktet. Mammas farfar bodde är tillsammans med 13 syskon + föräldrar och piga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0