Sarkoidos V.S Astma

Jaha nu är jag där igen, feber högt CRP och höga vita. Vad ska detta betyda?

Allt började egentligen förra måndagen när jag åkte på en tokförkylning. Fick sitta upp och sova i soffan i två nätter för att jag inte kunde andas ordentligt. De är precis som de ligger en tyngd på bröstet på mig. En skum känsla som inte går att beskriva på ngt annat sätt.

I lördags hade C & K "hej då- fest" eftersom de ska ut och resa och då passade vi på att besöka Tempel. När vi dansat en stund så drar de igång med rökmaskinen och de är då som om ngn tar stryptag på mig. Jag drog tag i Anna och sa att jag inte fick ngn luft så hon fick med mig ut i friska luften. De tjöt verkligen i luftrören. Jag fick luft men jag var verkligen tvungen att ta i från magen. Hade träningsvärk i två dagar efter, samt träningsvärk i halsmusklerna. Jag blev verkligen rädd! Sen efter de så har jag varit konstant tungandad. När en "vanlig" människa andas så tänker man ju inte på att man just andas, men jag känner av varje andetag. 

Ringde VC idag och jag fick en tid med en gång, så de blev en snabb visit på praktiken idag. Läkaren jag fick var hur bra som helt. Inte en dag äldre än mig:) Hon ställde en massa frågor, men missade den viktigaste "rökar du"... skit sak samma. Fick iaf göra ett EKG för de ingår tydligen i utredningen för Sarkoidos men de gjorde de ju inte första gången *hmm*. Sen togs de prover och de visade att jag hade höga vita och högt CRP (samma tecken som förra gången). Sen fick jag en tid för akut lungrtg im samt tid för Spirometri med reversibilitetstest (heter de så?). Hon skrev också ut Bricanyl och det funkade ju faktiskt efter första puffen, så de lutar väl åt astma, men får man infektionsparametrar på de? Mycker frågot blir de.... Men jag orkar verkligen inte gå igenom en pers med Sarkoidosen igen. Inte varje dag man verkligen hoppas att man har astma.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0