Nu är de kört...

Nu har skolan börjat igen och satans vad jobbigt det är att sitta still en hel dag. Har aldrig somnat så fort som jag gör nu i hela mitt liv. De fyra första dagarna spenderades med onkologi och demens och jag kan nu konstatera att jag är helt körd. Jag kommer inte få barn eller ev få det väldigt sent, övervikt, snus, alkohol = bröstkancer.... sen är demens ärftligt så jag kommer som 50 åring sitta full med metastaser och dement.... Kanske är tur de då????

Hade farmakologi igår som hölls av en pensionerad doktor.... Fem minuter innan vi slutade började han prata om läkemedel för demens och då sa han tre saker som alla redan visste. Innan dess berättade han ca 100 gånger att han föreläst för dsk och att han hade jobbat i kenya och en jävla massa statistik om vem som knaprar mest piller i Sverige och det var tydligen Värmland.... VEM FAN BRYR SIG!!!!!

Såg en film idag och unga anhöriga till dementa. Jag tror hela klassen grät i slutet, ffa jag. Kunde inte ens sluta efter det att filmen var slut. Pappa har ju inte kommit så långt i sin demens, men det slog väl mig att han kommer göra den en dag. Sen kan de ta ett år eller 15 år.. ingen vet ju. Jag ska gå med i en grupp här i Karlstad för unga anhöriga. Kanske kan vara skönt att ha dem när pappa väl blir dålig.

Har städat inför festen idag. Ska bli så jävla kul! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tänker på dig vännen!

2009-08-27 @ 22:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0