Har fått en ny...

kompis. Vet inte vad han heter, men han jobbar på Max. Under helgen har jag och min kära ssk- kollega varit stamgäster på Max sisådär vid midnatt. Samma tid, samma mat. Så när vi kom igår så började han kocka bara han såg bilen. Han vinkade och pratade så glatt så. Konstaterade att det är tur att det inte står Karlstads kommun på bilen. Då hade de trott att vi inte jobbade på nätterna, utan bara åt.... Men vi har jobbat, kanske inte stenhårt, men vi har jobbat. Gjorde sista natten inatt, så nu ska jag vila i en vecka innan allvaret börjar igen.

Har varit skoj att jobba denna sommaren. Trodde de skulle bli ganska slappt och att man inte skulle se värst mycket, men tji fick jag. Har sett och lärt mig en massa. Vad ska man tänka på när ngn har ramlat, vad ska man fråga efter? Har haft kollegor som har visat mig vilka egenskaper en ssk bör ha och hur jag vill bli som sjuksköterska.

På tis är de dags för läkemedelsräkning igen. Linda och jag bestämde att då blir de en liten privat tentafest vilket innebär att vi ska bli skitfulla i våran ensamhet. Men de kommer bli skoj de:)

Klockan är 09,02 ska sova. Har varit vaken i ett X antal timmar nu. Är nog övertrött för jag kan inte komma till ro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0