Sjuk helg

Fredagen började med att möta upp Elin och Agnes vid djursjukhuset. Lilla Flisan mådde inte så bra så Gustav och jag fick följa med som förstärkning. Jisses vad lilla Agnes hade växt..... Det märks verkligen att hon känner igen morbror Gustav för när hon ser mig så skiter hon totalt i mig men när hon får se Gustav så ler hon med hela ansiktet!
Det gick bra med Flisan.... fick med lite antibiotika hem.....

Sen var de dags för storhandling och där försvann CSN med en gång. Blir en väldigt snål månad nu eftersom vi fick både bilskatten och elräkningen + att vi är tvugna att köpa nya sommardäck till bilen. Men de fixade Gustav billigt genom att gå till Däck Jonny och säga att hn är fattis student men behöver bättre begagnade däck. Vi behöver som tur är bara 2 st. För 300 kr st så sitter alla 4 på bilen. De var en bra affär tycker jag.

Kände på fredag kväll att jag började bli förkyld.... igen, men trodde helt ärligt att de var allergi, men ICKE. På lördagen när Pia och Daniel kom så bröt helvetet lös. Kanske kan bero på ölen? Näsan var som en kran och jag tappade rösten. Mådde verkligen skit. Tycker syns om Pia och Daniel som fick umgås med en dretsjuk Evelina istället för en pigg och glad Evelina. Vi orkade iaf med en sväng på stan och IKEA. Lite god mat och fest blev de också.


Igår hade jag 39,3 i feber, idag har jag inte vågat kolla. Är de ngn som vet vad snor egentligen är eller vad de kommer ifrån så får ni gärna berätta de för mig. Ska fan googla de.....

" Snor eller nasalt mucus är det slem (mucus) som bildas av slemhinnorna i näsan. Slem bildas även av ackumulerad extracellulär vätska, vilken ökar i omfattning vid ett inflammationssvar. Under en dag kan det bildas upp emot ett par deciliter slem (No Shit Sherlock....... inte undra på att jag nästan snyter ihjäl mig). Färgen på slemmet beror på dess innehåll. Ju mer celler (vita blodkroppar) som slemmet innehåller desto mer trögflytande och färgat (gult - grönt) blir det. Vid infektioner ökar mängden celler i snoret. Snor kan normalt också innehålla mindre mängder blod, eftersom blodkärlen i näsans slemhinnor är ytliga och kan brista vid mycket liten påfrestning. Om sekretet i näsan innehåller övervägande blod har en näsblödning uppstått."

Jaha då vet jag de.....

Ska ha handledning idag igen, men idag blir de bara Jag, Anna, Anna och Birgitta. Fattar ju självklar att de kommer att bli saker att ändra, bara vårat resultat är godkänt denna gången!!!! Hoppas hoppas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0