Påsken

Nu är snart påsken över och jag har varit på besök i Lidköping.

Torsdagen började med att vi hade handledning med uppsatsen. Visade sig nu att vårat resultat var skit. Ingenting stämde eller var bra nu tydligen. Vi frågade förra veckan om de var bra och det var det sa de, men nu misstänker vi att de bara läste överskrifterna och inte innehållet. Så nu blir det till att byta syfte igen och pyssla ooch pappa lite till.

Efter handledningen hämtade mamma och pappa mig. Vi var på IKEA och shoppade lådor till mammas syrum. På långfredagen var vi på marknad inne i Lidk...... De var så himmla skönt väder, jacka behövdes verkligen inte. Var så gott att bara gå där tillsammans med lilla mamma. Sen for vi hem och började laga all påskmat. Anna- Lena, Rebecka och Ramona kom på påskaftonen och åt mat. Jag och Beckis letade påskägg. Även de stora barnen (jag) fick påskägg:) Sen på kvällen åkte vi ner till min bror för att kolla in deras påskbrasa. Vi var ute och städade i husvagnen eftersom jag skulle sova där på natten. Gustav skulle åka direkt från vaktjobbet i Åmål till Lidk så han skulle antagligen behöva sova lite, och det blev lite lugnare där ute. Det var ganska kallt kan jag säga, men på med byxor, sockar och mammas varma tröja så överlevde jag natten. Gustav var inte framme förän kl 5. Idag var vi en sväng på stan och vi kollade in systers nya lägenhet. Den var sååååå fiiiiin. En rikitig vindsvåning med allt i vitt. Precis som jag vill ha de. Men Gustav och jag får väl trångas ett tag till. Passade på att tvätta bilen också. Insåg att det faktiskt var vit under all skit.

I Lidköping har våren kommit lite längre. Gräsmattorna är gröna, knoppar på träden och vitsippor. Var väldigt skönt att vara hemma. Ville verkligen inte åka hem till verkligheten, men de kallade tyvärr. Syns att man inte han träffa Helene och Anna, men de kommer fler tillfällen:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0