Ny vecka- nya krafter

Fredagen bjöd på bara mys med Gustav och Sasa. Vi åt tacos och bara mådde gott. Man var så himla trött efter en kanske hektiskt vecka, så man orkade verkligen inte göra någonting annat. Sasa var för en gång skull knäsjuk, så hon låg mellan oss hela kvällen. Man får ju anpassa hur man själv sitter eftersom Sasa måste ha de bäst. Man vågar ju inte putta bort henne för att man är rädd för att såra henne. Man är så fjantig. Undrar hur de kommer bli när man får barn????

På lördagen åkte jag till Anna för att fixa till våra rubriker. Vi klippte och klistrade så det stod härliga till och sen läste vi och vi tror att vi kom fram till ganska bra rubriker. Man kan ju hoppas att de blir bra, men man vet ju aldrig.
När jag kom hem skulle Gustav gå o lägga sig eftersom han skulle jobba natten. Han lyckades inte somna eftersom katten var fruktansvärt gossugen. Jag passade då på att göra grönpepparkycklingen till juntan på söndagen. Den är så sjuuuukt god, men den innehåller ju mer eller mindre bara grädde och smör. Jag gjorde en lite smalare variant med matlagningsgrädde, men jag behöll smöret. Den måste ju stå ett dygn, annars smakar det ingenting. Anna kom senare och då åt vi Chiabatta (stavas de så?) med sallas, tomat, rödlök, pastrami och satziki (vet fan inte hur de stavs heller). De är den godaste mackan som finns.

Söndagen var det dags att städa efter katten. Hon har en tendens till att släpa fram damm med pälsen......  Sen kom Elin och Anna för det var dags för junta. Kycklingen blev en hit!!!!!

Idag skulle Anna och jag plugga, men de gick väl sådär..... Möblerade om och lade till lite i texten men det var också det enda. Vi skulle ta en liten cykeltur, men det visade sig att jag hade punka på BÅDA däcken så jag gick runt med cykeln i halva stan istället. Försökte pumpa den men de gick obra!!!! Det är de där jävla gruset Karlstads kommun beslutade sig för att strö ut. Ja visst de var bliigt och säkert för tanternas lårbenshalsar, men de skiter jag i för min nya cyckel har punktering!!!!!! Ska försöka få tag i ngn gubbe på kommunen för att se om man kan få ersättning.
Efter denna lilla runda på stan gick vi hem och åt älgfärssoppa som Annas mamma hade gjort. Oj oj oj vad god den var!! Tack Monica!!!! Poppins kom och höll oss sällskap. Sen fick vi vårkänslor så vi gick och köpta kaffe på Waynes och tog med dem ut till bryggorna på Sandgrundsudden. De var sååååå skönt. Solen sken och det var riktigt varmt. De kommer nog bli mera sånt denna sommaren!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0